Basta-kollektivet

tisdag 24 mars 2009 12:15-13:30, Bällstabro Värdshus Esplanaden 3 D 17231 Sundbyberg
Styrelseordföranden Alec Carlberg i Basta-kollektivet berättar.

Saxat från Bastas webbsida:

Koncernen Bastagruppen

”Basta Arbetskooperativ, ideell förening som bedriver näring” var det pampiga namnet som registrerades på dåvarande Patent- och registreringsverket, PRV, hösten 1994 då Basta för första gången slog upp sina portar i den sörmländska kommunen Nykvarn. Målet var då som nu att rehabilitera människor som under långa tider varit borta ifrån arbetsmarknaden, på grund av missbruksproblem och/eller kriminalitet. Tanken vara att de som sökte arbete på Basta skulle påbörja en rehabilitering genom att driva ett kommersiellt framgångsrikt företag. Bastas idéer om rehabilitering genom företagande visade sig vara hållbara och idag har företaget expanderat och utvecklats till en koncern med Basta Arbetskooperativ i Nykvarn som moderföretag.

Alla rotarianer, även med gäster är varmt välkomna!